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Datenqualitätsmanagement im CRM-Umfeld
Abstract (German):
Entscheidungsprozesse in Unternehmen werden heute oft durch den Einsatz von
Data Warehousing Technologien unterstützt. Oft wird jedoch der Datenqualität zu
wenig Beachtung geschenkt. Inkonsistente, unvollständige und redundante Daten
führen zu qualitativ schlechten Entscheidungen und somit zu hohen Kosten, da die
Kommunikation mit den Kunden auf falschen Daten basiert. Aus diesem Grund ist
die Einführung von Konzepten, Methoden, Tools und Prozessen im Unternehmen
erforderlich, welche die Datenqualität und ihre Messbarkeit langfristig sichern. Neben
dem intuitiven und theoretischen Ansatz für die Analyse der Datenqualität, die
vor allem auf die Seite der Datenproduzenten bzw. –lieferanten fokussiert, ist die
Betrachtung der Datenkonsumentensicht erforderlich.
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pdf (German)
Developing Retention Strategies based on Customer Profitability in Telecommunications
Abstract:
Research evidence shows that telecommunications companies fail to make
their CRM efforts pay off. This is probably due to a lack of capability to develop
effective customer strategies based on customer profitability. Reducing the churn rate in
the industry is not enough. Companies must be able to plan and execute profitable
campaigns, taking into account both customer risk and customer profitability.
Controlling and evaluating the campaign’s results is a crucial factor. In this paper, this
deficiency is addressed by proposing a framework for building effective customer
strategies based on customer behaviour, customer profitability and customer risk.
Empirical results are analysed and discussed.
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Rentable Kundenbindungsmassnahmen in der Telekommunikationsbranche
Abstract:
This article is a german short version of "Developing Retention Strategies based on Customer
Profitability in Telecommunications" and was published in the fourth edition of «HWZ aktuell».
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Conferences
Developing customer strategies based on customer profitability
Developing effective customer retention strategies
E. Xevelonakis has spoken at the IIR Conference in Amsterdam on May 17th & 18th, 2006.
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CRM Segmentation and Customer Value Management
E. Xevelonakis has spoken at the CRM Conference in Belgrad on April 26th, 2006.
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